måndag 25 april 2011

40 dagar "to go"

Det börjar närma sig och det börjar kännas. Börjar inse att jag måste förbereda mig på att det inte är så långt kvar. Hittills har jag mest bara "glidit med". Men baby-kläderna ska få åka en sväng genom tvättmaskinen, och tyget till babyskyddet behöver nog också gå därigenom. Har än så länge inte blivit speciellt stor den här gången heller. Men jag längtar till varmare väder (som vi verkligen fått smakprov på i helgen) så att man kan losa alla osköna plagg. Har inte investerat i speciellt med mammakläder då jag tycker det mer eller mindre är bortkastade pengar eftersom man har de så lite länge. Men det börjar bli lite tråkigt att varva 2-3 byxpar.



Kunde inte annat än att bli kär i denna lilla klänning som jag såg på Kappahl. Sockersöt!

It is approaching and it's starting to feel. Beginning to realize that I must prepare myselffor that it is not so far away. So far I have mostly just "drifted along". But baby clothes,get to go for a ride through the washing machine, and the fabric for infant seat probably need also to go through this. The stomach has not been so big this time either. But can not wait for warmer weather (which we really had a taste of this weekend) so that you can get rid of all the unlovely garments. Have not invested in special maternityclothes when I find it more or less is a waste of money because they have so little time.But it gets a bit boring to alternate with 2-3 pair of pants. 

2 kommentarer:

  1. vad spännande! jag har inga egna barn men längtar...

    SvaraRadera
  2. Åh, det är det finaste som finns! Hoppas allt går bra och att du får må bra när det är dags för dig.. Kul att du hittade hit förresten! och tack för kommentaren

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...