måndag 10 augusti 2009

Sjukdom, storfors och småspark

Ett par veckor har flytit sedan semester och det har gått bra att jobba både ensam och med minskad personalstyrka. Smått efter att de i ledningen kommit tillbaka från semester bröt en dunder förkylning ut hos mig. Har legat i hög feber och snorig som få under föregående vecka. Jobbade endast Måndag och Fredag. Otroligt tråkigt att vara sjuk måste jag säga. Är fortfarande inte helt 100% men det går an iaf. I helgen därimot blev jag varse om att de hade "stockat" sig i mina bihålor, fick tandvärk och va helt öm hela ansiktet. Dunderjobbigt, fick äta alvedon för att kunna behärska det.

Helgen i övrigt har varit bra. Vi har varit i Luleå och hälsat på perssons. Va väldigt trevligt. Båttur på lördagen och en tur till storforsen under söndagen. Otroligt skönt, passade på att bada lite trotts att jag inte var helt ok. Kunde inte låta bli.

Vad händer i övrigt i livet. Jo, jag växer så det stå härligt till. Har upptäckt att jag är i den fas det händer mest. (har inte så bra koll på exakt vecka och så, då tiden går så Otroligt fort och jag för övrigt är lite vimsig ~ler)
För er som inte känner till allt redan så mellan 20 och 24 veckan (jag i 22, tror jag ~hahah) växer den från ca 16cm till 30cm. Sen nästa etapp vecka 24 -vecka 28 ökar den ung från 500g till 1000g. Så tror ni jag kommer bli nå tjock eller??
Är väldigt spännande under denna fas tycker jag. Rickard fick känna den sparka och röra på sig för första gången denna helg, så det känns riktigt roligt. Det kommer tydligare och mer märkbara tecken att det är liv där inne. Helt sjukt häftig upplevelse. Igår drog hela alltet (livmodern) ihop sig så jag kunde i princip känna hur den låg i magen och känna hur stor den är. Fantastiskt. :)
Får nog börja se mig efter ett par Mammabyxor snart!

Nej, nu ska jag åka och hämta min darling på jobbet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...