tisdag 10 september 2013

Att försöka äta bra



Kan ibland kännas krångligt. Näringslära är verkligen ett ämne som jag länge tyckt mycket om. Jag läser gärna om kost och hur allt fungerar i kroppen. Vad olika näringsämnen, enzymer, mineraler och allt vad det heter gör och påverkar kroppen. 
Så mycket man får lära sig och hur fantastiskt naturen och kroppen är. 

På sista tiden har jag gjort mycket för att försöka äta bättre och jag märker fort hur det påverkar min kropp positivt. Och så mycket bättre jag mår. Det är helt fantastiskt! 

En favoritfrukost har ju blivit kvarg med granola från Paulúns serie. Den med Mungbär och kardemumma. Mumma, säger vi på den. 
Idag fick jag göra en spontan "släng-ihop" middag. Det blev en grillad kycklingklubba med keso och cashew-nötter. 
Morgondagens lunch: Pastasallad med ägg, avokado och lax. 

Behöver jag säga att jag älskar mat?!
Mums mums.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...