söndag 9 mars 2014

Livskvalitet i naturen som ligger varmt om hjärtat.


Om ni läste förra inlägget så vet ni att vi varit på friluftstripp i helgen. Vi åkte ner till Ö-vik på fredag kväll efter jobbet och slaggade hos mor en natt. Barnen fick stanna hos sin mormor till bådas stora förtjusning. Jag och mannen vi tog bilen ner till Skule-skogens västra entré och hajkade 2,7 km som, i snö lös som socker, kändes mer som 1 brutal mil. 
Väl framme körde vi igång kaminen och eldade friskt. Det fick familjen som kom senare verkligen känna när dom anlände ur kylan. Vi toppade nog på en ca 26 stadiga grader.

Att ta sig från entré väst var ju också ett spännande inslag i helgen. Att åka Mitsubishi-pulka var nog första gången i mitt liv. En glas-gata utför en brant backe med typ noll fäste, har aldrig haft så ont i magen.

Skuleskogen och höga kusten är något som verkligen känns mig mycket varmt om hjärtat. Jag är uppvuxen i dessa miljöer och om det är något som jag saknar sen jag flyttade upp till umeå så är det naturen. Tur att det inte är så långt till dessa vyer och härliga platser. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...