onsdag 22 april 2009

Ett korglift senare i Tärnaby



Ja vi åkte som sagt till Tärnaby, tog korgliften upp. Skulle köpa ett "en gångs" liftkort eftersom vi visste att det skulle ta en stund för oss att ta oss ner när vi inte är så "Haj" på detta. Jag kan så mycket som att "ploga" mig nerför. ~hahaha


Nåväl, han som stod i kassan tittade på oss och frågade lite suspekt om vi verkligen bara skulle ha ett åk(?) Vi förklarade med att vi behövde hela dagen på oss ned och det resulterade i att han inte orkade ta betalt alls utan lät oss gå förbi och åka upp. ~Tjitjing$$




Väl uppe på toppen snörde vi på oss brädan och började åka, lite trixigt att ta sig upp på brädan där det är rätt så flackt. Andra av oss tog sig bara upp åt ena hållet vilket gjorde åkandet betydligt svårare. Var svårt och jag lärde mig nog inte mycket mer än jag redan kunde under detta åk. Men roligt var det, på ett ställe var det rätt så brant där jag inte kände för att åka traditionellt och vi beslöt oss för att ta en annan metod (vilket någon av oss gjorde större delen av backen :) efter att ha tappat motivationen lite)






"Alla sätt är bra utom de dåliga"



Det tog oss en bra stund att ta oss ner och man var ordentligt trött. Men jag måste oxå säga att det gick bättre än förväntat att åka med ett par snowboard skor med två olika storlekar och den ena en halv storlek för liten. :)


Men vi hade väldigt trevligt, och kaffet nere i caféet väl nere var nog det godaste på väldigt länge. :)




1 kommentar:

  1. Hahaha, jag bara älskar er alternativa åkstil! :-) Sätta sig på brädan istället, underbart!
    Nästa gång för ni ha med en stjärtlapp också som ni kan åka på emellanåt ;-)
    Kram kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...