måndag 4 januari 2010

Melvin är här och 23 dagar gammal!

Ja det är väl på tiden att man berättar lite om det som hänt på sista tiden. Har inte blivit så mycket dator sedan Melvin föddes. Han tittade ut i världen den 10/12 iaf.


Förlossningen: Allt gick bara fint. Kan nog påstå att jag fick mig en drömförlossning. Värkarna kom onsdag morgon vid 04.00 tiden. De höll i sig och blev starkare och tätare på torsdags em. Vid 19 tiden ringde jag upp på förlossningen för att höra mig för lite då värkarna kom var 5 min. De sa att jag var välkommen när jag kände att jag inte orkade va hemma längre. 20.30 åkte vi in. De kopplade upp mig direkt vi kom dit för att se hur bebisen mådde under värkarbetet. 21.15 gick vattnet och jag var öppen 8 cm. 21.50 (ca) fick jag lustgas eftersom inget annat skulle hinna verka. 22.00 fick jag lägga mig i sängen och fick börja krysta. 22.11 är han född! Så det gick fort och det är jag väldigt glad över. Plus att han är det finaste (Inte alls partisk)








Tiden efter: Vi fick åka hem på lördagen mitt på dagen. Jag ville åka hem redan under fredagen men läkaren skulle kolla på Melvin på lördag fm så vi fick vänta. Plus att de ville se så att ammningen kom igång ordentligt. Vilket gick jättebra från börja. Det klassiska 3-4 dygnet när jag var så stinn var mindre roligt.

Nu flyter allt på ganska bra. Han är duktig på att sova och äta trotts att han kan bli alldeles för ivrig när det är dags att mumsa. Han börjar hänga med mer och tittar sig mycket omkring för att upptäcka allt runtomkring honom. Han är en snäll bebis, kan verkligen inte säga annat! Mammas prinsen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...