måndag 8 februari 2010

Försäkringar en j-a djungel

Usch, har suttit med både folksam och förenadeliv i telefonen nu. Ska fixa en barnförsäkring på Melvin. Fick då veta genom honom att jag inte har någon personförsäkring. Hade förstått på förra msk jag pratade med hos dem att jag ingick i Rickards gruppförsäkring genom facket, men så var inte fallet. Det är endast hemförsäkringen. Så då var jag ju tvungen att kolla upp försäkring på mig med. Tur att man inte gått och gjort sig ordentligt illa då jag inte varit försäkrad på över ett år!!
Har iaf kommit fram till att det blir billigare att ta den genom mitt eget fack hos förenadeliv. Så en olycksfall skulle hon skriva in och de övriga (liv och sjuk) skulle hon skicka ansökan om. Då tecknar jag ett ungdomspaket på alla 3. (känns bra att man kan vara ungdom ända till 31 år!)
Tycker det här med försäkringar är en enda stor vilseledande djungel. hem, bil, person, gravid, barn, allrisk, specialförsäkring då man köper teknik, osv...
Snart kommer det väl försäkringar för ben, arm, huvud.... blir inte klok. Det är nog ganska tur att man är så pass frisk som man faktiskt är. Hade nog kunnat bli ordentligt lurad av alla dessa termer och regler och villkor osv osv...

Har iaf haft en vårdföräkring genom jobbet så att man fått lite hjälp då man ramlat och fått "skavanker" som behöver dras till av naprapat och sjukgymnastik. Tur det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...