måndag 16 mars 2009

Morgon stund har gröt i mun

Haha, har ni hört på denna då?!: Jag har börjat äta frukost -gröt!
Har avskytt det som pesten! men jag har hittat en gröt, som visserligen smakar mycket likt havregrynsgröt, men mycket mycket matigare. ~inte lika klistrig. Mycket bra!
Har haft mina "Up's and downs" vad gäller frukost ätandet, och senaste tiden har väl varit väldigt "down" på den fronten. Jag vet ju hur viktigt det är att äta frukost och jag vet egentligen inte varför jag inte har gjort det. Antar att jag är alldeles för MORGONTRÖTT! :)

Men i torsdags fick jag min vändning! Vi hade personalmöte på jobbet och Ullis hade fixat en föreläsare från ett av gymmen i stan som pratade om kost främst hur viktigt det är att sköta vid nattarbete eftersom vi har rätt så många på vår firma som jobbar natt.
Hon drog då egen varför det är så viktigt med frukost och det var lite mitt "wakeupcall!"

Så nu varje morgon (haha två mornar hittils!) ~Oh! jag är sååå duktig haha

Har inte varit på yogan på ett tag nu och fick ett grymt yoga begär idag. (har fått en bok av Rickards mamma om yoga, blev lite inspererad) Vill fixa mig en dvd med ett yoga program.



2 kommentarer:

  1. Vilken gröt!? Tipsa mig, tipsa mig! :-)
    Men det låter jättebra att du försöker äta på morgonen i alla fall. Jag hoppas att det håller i sig. Läste på ett mjölkpaket häromdagen att man ska få bättre minne av att käka frukost.
    Kanske stämmer? Du får gärna briefa mig i vad du fick lära dig, låter sjukt intressant!

    SvaraRadera
  2. Hej Hopp!
    Blandningen man gör gröten av gör man på:
    5 dl fiberhavregryn
    5 dl rågflingor
    1 dl linfrön
    1 dl hirs

    1 portion är 1dl "gryn" och 1 dl vatten (jag brukar köra på 1,5 då jag aldrig lär mig ha bra temp på plattan, haha)

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...