måndag 26 april 2010

Besiktning

Idag hade vi besikting på huset. Det gick riktigt bra, inge allvarligt eller något som var i akut behov av åtgärd. Känns riktigt skönt. Vi blir bara mer taggat att börja sätta igång med allting för varje dag. Vi har bestämt att vi ska gå förbi och hälsa på på fredag då Rickard är ledig så att gubben kan visa oss hur pelletspannan fungerar och sen att vi kan gå igenom och prata om vad de vill lämna kvar och vad de vill ha för det isåfall. Vi har redan kollat med dem vad gäller alla trädgårdsgrejor som gräsklippare, skottkärra, räffsor osv. De ha gått med på att lämna de och jag tror att de tycker det är ganska skönt att slippa fixa bortforslingen av dessa prylar. Förhörde tanten i huset om vad som fanns i trädgården och det var både vinbärsbuskar, vita och svarta. krusbärsbuskar, rabarber och syrén. Vita vinbär är inget jag har hört talas om förr - ska bli intressant att se vad det är för någe.

För övrigt hade jag en lite plan av en löparrunda idag, men jag fick sällskap så det blev endast en timmas promenad istället. Men imorgon hoppas jag på att ta mig en runda då det börjar blir så bra väder ute. Hoppas dessutom min löparjacka kommer med posten snart. Borde vara här när som helst. Rickard imponerade häromdagen då han tog en snabbt löpvända medans jag och Melvin tog lite sovmorgon. Är så stolt, hoppas bara man får följa med nästa gång. Är mycket roligare med lite sällskap. Har förresten inhandlat en ny cykelhjälm inför sommarens cykling och inlines åkning.

Nej nu är det nog dags att knyta sig på ett tag. Törstig värre vart jag med.... bla bla...bla..bla.......bla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...