tisdag 18 december 2012

Utskälld av en ettåring



Då var det mindre än en vecka kvar till jul. På jobbet arbetar vi frenetiskt med att hinna få ut alla leveranser till kunderna innan jul. Blir rätt hektiska dagar och mycket fix och trix. Men det är ju lite det som är utmaningen när det är högtryck. Att vara på spets.

Barnen har varit hemma från dagis nu i två dagar då flisan haft högfeber. Jag misstänker att det kan vara så att hon haft ont i munnen. Men hur less är man på sjukdomar just nu? Ganska mycket. Känner ni också det? Här hemma har det bara bytt av varandra. Har det inte varit Flisan så har det varit Lilleman. Spya varvat med feber. Allstå varannan gång. Äsch, ni fattar. 

Men sen har vi det här problemet "trotsig unge" som vi fått på halsen. Ja bortsett från sjukdomen. Flisan har inlett "nu testar jag allt"-fasen och med BESKED! Jodu! Tjurigast i stan är jag nära beredd att lova. Igår satt hon säker och skrek och tjurade i 20 min för att hon spillde lite mjölk vid middagen. Herregisses då!
Idag var vi inte riktigt överrens vid matbordet jag och lilla fröken. Nej. Jag tyckte att hon hade alldeles tillräckligt med saker att äta. Hon ville ha annat. När man då får en utskällning av en ettåring som hytter med näven och med barska, bestämda toner yttrar sitt missnöje. 
Då ÄR det svårt att hålla sig för skratt. 



2 kommentarer:

  1. Vilken söt bild på er trotsiga tjej! Vi är i samma fas, men här handlar det mest om läggningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju rätt olika det där. Men även fast man gått igenom det en gång så blir man ändå lite tagen på sängen, och ofantligt förvånad när dom helt plötsligt börjar visa sig egna vilja. :)Tur att hon är så glad annars!

      Radera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...