måndag 4 februari 2013

Hälsokontraktet del 4

Det går framåt. Fast jag måste medge att den här veckan har varit den veckan som sugen mellan varvet har tagit tag i mig och näääära fått mig att falla. Men....jag har klarat mig ganska bra. Har avstått allt som heter fika på jobbet och det känns otroligt bra att känna att "nä, jag behöver inte det där".

Eftersom vi hade fuskat endel så var vi ju tvungna att jobba lite extra hårt. En lång promenad på lördagen blev det och jag lyckades dessutom att få med mig mannen på att spinna lite på söndagen. SÅ roligt. Så stolt jag är. Ja, självklart över honom, vad trodde ni liksom? 

Jag har börjat gå till jobbet och äta frukost där, för att öka förbränningen en smula. Om vädret bara tillåter så ska jag se om jag lyckas med att kanske ta en liten promenad under lunchen någon dag också. Det är inte toklockande när det är -15-20 grader eller snöstorm. Och...så småningom ska jag testa mig på en löptur. Just nu känns det väääldigt avlägset. Känner mig ruskigt ur form för att springa, men längtar samtidigt till våren och sommarens löprundor. 

Då j-lar ska jag få fart i benen på riktigt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...