måndag 12 oktober 2015

Ett lite lugnare tempo

Efter att ha gått över från heltidsjobb och numer havandeskapsledig har tempot ytterligare gått ner lite. Eller i alla fall kraven på att saker och ting ska bli gjorda. Ni som varit in tidigare har säkert läst att jag läst två kurser på distans på sidan av mitt jobb. Det har periodvis gått väldigt bra och mindre bra vissa perioder. 
Entreprenörskursen lyckades jag avslut med ett A. Vilket känns helt fantastiskt bra! Annars skulle jag vara lite dum va?! Jag hade väl egentligen inte trott att det skulle sluta så då mina uppgifter verkligen gick från C till B till A. Men på den muntliga biten, vilket jag verkligen INTE tycker om, lyckades jag ändå vara tillräckligt övertygande för att höja mitt betyg. 
Lite så blev det också på Företagsekonomi - special kursen. Där hade jag legat på B,B och C. Ett C fick jag på uppsatsen efter jag gjorde om den en gång! (nästan skämskudde på den första). Första gången var den verkligen inte bra och mina chanser till ett bra betyg då såg inte bra ut. Men jag fick en chans att skriva om den och arbetade hårt i tre dagar. Nervös skickade jag in min förbättring och hoppades att jag i alla fall kunde snacka mig till ett B i kursen totalt. Men efter en mycket bra muntlig del fick jag ett riktigt glädje besked och han var mycket nöjd över att jag visade att jag kunde de delar som uppfyllde även ett A. Sjukt NÖJD!! 

Men nog om det.
Det var egentligen inte alls det jag skulle skriva om. Men jag är bara sååå nöjd :) 




Det har varit ett fantastisk höstväder i helgen och trots att vi har en hel del att göra här hemma har vi tagit tillfälle i akt att vistas i den underbara höst naturen. Väldigt enkelt som att bara vara ute i trädgården på lördagsdag. Käka lunch ute är ändå en av favoriterna. Söndagen åkte vi iväg till en plats längs Umeälven för att luncha lite innan barnens alla aktiviteter. Ja, söndag är barn-tränings-dagen. Bollek och simskola. 

Hur har eran helg varit?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...