torsdag 23 juni 2016

Den där vandringen

Midnattsvandring i Skuleskogens nationalpark tillsammans med människor lika ivriga till en djupare kunskap i konsten naturfoto, hur är det? 
Till att börja är man i en trolldomsbunden miljö och bara där har man vunnit guld anser jag. Att dessutom hänga med sköna, glada människor gör det bara bättre.

Jag packade åt mig och de större barnen och styrde kosan mot Ö-vik och min mamma för att släppa av barnen där och att äta middag innan jag skulle bege mig mot mitt "solo"äventyr. Med solo menar jag att jag åkt utan familjen och inte att jag spenderat vandringen i min ensamhet.

Eftersom jag var ute i rätt bra tid hann jag även hänga lite i min ensamhet vid entre syd innan resten av gänget dök upp. 
Vi gick sedan i samlad trupp till Slåttdalsberget och stannade endast en kort stund innan det. Där i efterhand önskar jag att jag tagit mig tid att använda stativet. Tyvärr hade vi även lite otur med en hel del dimma. De kan ge häftiga effekter men när det blir för mycket så blir det rätt tråkiga bilder. Som tur var så hade vi även stunder då det skingrade sig riktigt bra och blev fint. 
Vidare traskade vi på ner till Tärnättvattnet via Slåttdalsskrevan, med lite osäkerhet kring nerfarten från Slåttdalsberget. Vi åt plockmat och pratade lite kring foto. Erfarenhet och teknik. Jag lärde mig i alla fall en ny grej. Det är ju inte dåligt! 

Väl tillbaka till bilen en hel del senare än väntat (02:50!!) så åkte jag vidare ner till Friluftsbyn och Skuleberget. Jag hade ju fått en idé att jag skulle sova på toppen. Jag bytte rygga efter att ha parkerat och började traska. Jag var vid de här laget GANSKA trött i ben och framför allt knäna. Min idé om att tillbringa natten på toppen av berget kändes inte lika bra halvvägs upp och benen värkte överallt. Men då var det försent att vända bestämde jag. Jag tog mig upp lagomt till 04:00 och vaknade av liftkillen som kom med fyrhjulingen vid 10:00. 
Efter outmeals-frukost, kaffe och en våffla på toppen och lite trevligt sällskap av folket i Toppstugan så kändes idén helt ok igen. Min knän skonade jag dock och tog liften ner. 

Tänkte att jag skulle bjuda på några bilder jag tog. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...