måndag 13 juni 2016

Vandringssäck till barn

Nu är sommaren och dess äventyr verkligen i antågande och det känns verkligen hur kul som helst. Vår familj innehåller numer en liten kille, som ännu inte lärt sig gå och även om han skulle mirakulöst lärt sig det knappast skulle orka gå särskilt långt. Därför har vi införskaffat en bärstol (då vi han sälja iväg allt innan vi visste att vi väntade). En med ett riktigt bärsystem kändes viktig eftersom vi båda ska kunna bära honom. Det landade på en Osprey Poko Plus som vi lyckades komma över till ett ruggigt bra pris. 
Det kommer bli spännande att vandra och utvärdera den, och givetvis ska jag försöka göra ett inlägg med min recension.

I och med detta så kommer en av oss inte kunna bära så mycket, trots att det finns packvolym i poko plusen. Därför blir det även ett måste med varsin säck till barnen. Och visst finns det ruggigt fina och rejäla om man har bra med pengar (vilket oftast är en sällsynt vara som föräldraledig). Vi försöker nu hitta en bra säck till en relativ billig peng till de två större barnen. Dock vill jag gärna att de ska vara ett bra "bärsystem". Jag menar inte att den nödvändigt ska vara justerbar, men att de ska finnas midjebälte, och bröstrem med justering.
De jag kollat lite extra på som jag tänker kolla upp lite mer ingående innan köp är Ospreys jet 18 och Bergans Nordkapp jr 18. 
Vi känner att det är dags att kidsen får lära sig att bära med sig det mesta av sin egna utrustning.
Är det någon som möjligtvis har erfarenhet av dessa två?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...