torsdag 2 september 2010

Komma över tröskeln...

Jag kämpar just nu med att försöka komma över träningströskel. Att hitta tiden (tid finns det nog alltid, men inte utan ursäkter, hehe.) och motivationen att ta mig för att röra på ”dököttet”. Jag känner väl som om jag skulle stå uppe på tröskeln just nu. Denna vecka har jag nått de mål jag satt upp, inge stora men man måste ju börja någonstans.

Gjort hittills har jag:

Måndag – Promenad på 45 min + Yoga 60 min
Tisdag – Promenad 60 min
Onsdag – Promenad 60 min
Torsdag – Promenad 90 min + Styrkeövningar (4 Mage/Rygg, 2 ben, 2 Armar/Rygg)

Min månad med att äta bättre har snart gått och jag tycker att det gått bra. Har inte följt det nitiskt och har väl ätit en och annan ”gobit” men overall har det gått bra och jag känner mig både piggare, lättare och mindre uppblåst. Framför allt det sistnämnda.
Just nu, så vill jag fortsätta med att äta så här och jag ska försöka att göra det så gott det går.

Styrkeövningarna jag gjort, gjorde jag en gång förra veckan och denna gången gick det mycket lättare. Orkade mer denna gången och kände mig starkare. Hoppas att detta ”boostar” min motivation.
Nu väntar disken...

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig vännen! Är det Paulún-grejen som du har kört eller? Skulle vilja testa den eller något liknande med för att slippa ha en mage som protesterar för allt jag äter. Just nu går träningen som en dans, är så sjukt roligt! Men lilla magen vill som inte hänga med jämt.

    You go girl! I know that you can do it!

    SvaraRadera
  2. Hej Theres, det är så kul att läsa din blogg!!! Då har man lite koll när man inte träffas så ofta :) Vet du vad du ska göra :) :) för träningens skull... Starta ett konto på www.shapelink.com. Det är ett gratis träningsprogram där du lägger upp vad du tränar varje dag, superenkelt och jättekul. Då kan man gå tillbaka och se vad man gjort och man får också en lite motivation, för man vill ju helst inte ha en tom dag :) kram kram

    SvaraRadera
  3. Haha, har faktiskt ett konto där. men jag glömmer som av den sidan rätt ofta! få ta mig i kragen. Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...