fredag 24 februari 2012

Fredagsträngsel

Idag av alla dagar. Precis som precis alla andra (verkade det som). Pengar in, då ska det spenderas minsann. Yes, precis det jag pratar om. 


Handla. 


Löningsdag. Dagen då ALLA ska trängas bland hyllorna. Russa fram och tillbaka. Lämna korgarna till höger och vänster. Släpandes på en unge i ena armen och den andra hängande halvt ur vagnen gärna skrikandes. Jo, dessa dagar brukar vara allt annat än strukturerade. Det här vet ju jag. ÄNDÅ väljer jag att åka och handla då. Okej, det ekade praktiskt taget ur kylen hemma. Det är så himla tråkigt att halva lördagen går åt om man ska handla då. Så jag var där och armbågade mig fram till diskarna. Ryckte saker i farten och gjorde bort det så snabbt jag bara kunde. 


Nu sitter jag ensam med choklad som smakar lakrits och inte alls mycket choklad. För jag måste ju prova. Barnen sover och R är ute och jobbar. Den var ju ok. Men inget jag skulle välja om det var choklad jag var sugen på. och är jag sugen på lakrits - ja då kommer jag nog mest troligt köpa lakrits och inte choklad med lakritssmak. 


Bilden google



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...