söndag 19 februari 2012

Två-och-en-halv-timmar

Oh, imorgon lär bli en dag med en del träningsvärk. Tog lilleman med mig och gick ut för att bearbeta snön från vår uppfart vid 9 snåret i förmiddags. M tröttnade och gick in efter en timma. Då hade jag forslat bort snön från en tredjedel OCH fått ta första meter en andra gång efter att plogbilen passerat.

Det tråkigaste är att till en början känns det så otroligt övermäktigt. Man ser ingen skillnad man kan ta tio vänder med snö-skyffeln och ytan man skottar fram är typ 2 km2. Hur roligt är det då på en skala?

Men det vänder som tur är. Fick ny energi när jag började se resultat och jag envisades på och skottade nästan allt. Lite finlir lämnade jag till mannen. Två och en halv timma var jag ute. Räknar kraftigt med ömmande muskler i morgon. Just nu sitter jag med huvudvärk efter ansträngningen och bristen på vätska. Jag är verkligen usel på att dricka på dagarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...