måndag 1 oktober 2012

Förbaskade förkylning ge upp någon gång!!

Det är verkligen höst nu. På många sätt. Förkylningarna byter av varandra på löpande bandet, eller snarare bara ändrar karaktär. Det är kallt och frost på mornarna. Alla höstens färger skiftar ute. Det är mer blött än torrt och det är mörkt. För mig är det baske-mig dags för en c-vitamin boost.

Jag vill verkligen träna men är super skraj för att bli dundersjuk. Har inte sprungit sen loppet och det känns urdåligt. Någon form av styrka har jag inte heller lyckas få till. Men där är det nog bara till att skärpa sig för det beror nog mest på latmasken. Skämmes!

På tal om förkylning, vi köpte hem en näsdusch för ett par dar sen. Har bara testat en gång men fasen vad bra jag kunde andas. Jag som inte kan använda nässpray för att jag får sår i näsan typ på en gång. Sen har vi ju provat en näskölj ett tag men det var fasen inte lätt att blanda till lösningen. Var vattnet för kallt eller varmt då sprängde det bara i huvudet. Samma om det var för salt eller för lite salt. Ja ni fattar. Inte helt enkelt. Men den här duschen är som färdig att sprutas in. Enkelt. Köpte även en baby mist till barnen, gillades så där kan vi säga.

Men hörni?! Använder ni nässpray till barnen? Vi har mest kört med Nesiril eftersom jag inte kännt till någon annan. Men vi har inte varit nöjd. Ja alltså den har ju hjälpt men den slutar ju fungera när det är typ hälften kvar!! Men nu. Vi köpte hem xylometazolin apofri. Kanon! Gillar "pumpen" mycket bättre. Och den fungerar lika bra.

Vad använder ni?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...