måndag 5 november 2012

Börja jakten på klapparna



Varje år är det samma sak. Denna ständiga jakt på bra julklappar. Den ena dyrare än den andra. Den tredje svårare än den fjärde. Varje år är man ute i nästan sista minuten. Som ALLA andra. En gång i mitt liv, EN GÅNG, har jag varit ute i god tid och det var ifjol då vi var ner på Gekås i oktober. Efter den trippen hade vi endast två klappar att fixa. Första gången de inte ens hunnit börja sälja jul-papper innan jag velat slå in klapparna. 

Ja, nu är det dags igen. 

Endel ideér har man förståss. Men hur många timmar spänderar man egentligen på att söka, handla och slå in? Trots allt detta som jag ändå tycker är lite av en pers, så ser jag fram emot julaftonen, firandet, maten och gemenskapen med familjen. Sen jag blev mamma har jag fått tillbaka julglädjen och kan verkligen tycka att det är trevligt. Hade en period då jag var ganska anti kan man säga. Hade då inte behövt fira julen alls. Lite trist. 


1 kommentar:

  1. Hej!

    Vi på Diakonia är också trötta på julstress och opersonliga presenter. Därför har vi tagit fram personliga julhälsningar, där du får skriva en fin hälsning till den du tycker om tillsammans med en bild inspirerad av Diakonias eldsjälar runt om i världen. Hälsningen kostar 100 kronor, som går till Diakonias långsiktiga arbete. Snabbt, enkelt och personligt! Mer info finns här: http://www.diakonia.se/gavoshop

    Hoppas detta hjälper, trevlig jul!
    /Julle Bergenholtz, kommunikatör Diakonia

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...