lördag 17 november 2012

Ljusfest och bakeri

Igår var bästa Pakka på visit igen. Så himla roligt! Så för att göra lite fredags special så knatade vi ner på stan efter jobbet till invigning och ljusfest. Till ljusfesten har barnen gjort lycktor på dagis, hade inte riktigt fått någon bild på vad det egentligen handlade om. Fatta vad överraskad jag blev när jag såg arrangemanget med alla små lycktor. Himmel vad fint det var.

Att äta nere på stan var nog däremot den sämsta ideen. ALLA gjorde samma sak! Tog en evighet bara för att få beställa. Men... Det var trots allt trevligt och förutom restaurangbesöket så var det otroligt roligt att så många tagit sig ut.

Idag har jag bakat. Det var länge sen. Men nu när tiden ändå, trots att jag fortfarande verkar leva kvar i septemberhösten, börjar lida mot advent och jul bestämde jag för att baka pepparkaks-skorpor som jag gjorde ifjol. Dom är grymt goda. Kanske slänger jag upp receptet här sen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...