tisdag 17 januari 2012

Att ta beröm

Jag är av den uppfattningen att när det kommer till jobb och prestationer så är beröm en väldigt viktigt del i ens utveckling och motivation för det fortsatta arbetet. Tyvärr är det allt för många arbetsgivare, och andra runtomkring en, som är rent sagt urdåliga på detta. Det är verkligen synd! Däremot är det alldeles för lätt att skälla på folk när de gör fel.

Idag hände det faktiskt mig. Att jag fick beröm. Att jag jobbar på en mansdominerad arbetsplats (trucker you know!) och ständigt blir påmind av det när man kommer och ska lossa. Många vill ju väl. Att hjälpa till. Men många skulle knappast erbjuda hjälp om en karl kom och skulle lossa. Jag förstår att man vill hjälpa till, men jag vill att folk ska förstå att jag kan. Och att jag har förmågan att be om hjälp om jag känner att jag behöver.

Hur som helst. Idag fick jag veta att ledningen tyckte att jag gör min körning bra och att jag har bra tempo. Såå roligt!

Men då kommer vi då till nästa grej. Varför är man så DÅLIG på att ta åt sig av berömmet? Åtminstånde är jag det. Många gånger blir jag mest generad och tycker det är lite pinsamt! Varför??

Hur är det för er?




1 kommentar:

  1. Vill ju gärna ha uppmuntran då jag tycker att jag varit duktig, men lik förb..... så fäktar jag bort berömmet med typ "så svårt är det inte..." och liknande.

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...