lördag 7 januari 2012

TvåtusenELVA del 1

Jag har ju velat göra en liten tillbakablick över det gångna året och tänkte att jag skulle dela upp det i tre delar. Here we go: 


Januari - 


Året ringde in ganska precis en halvtimma efter vi kommit hem från Skåne och ett firande av R's farmor som fyllde 90år. Jag var gravid och jobbade och R var hemma med M och hade inskolning på dagis. Vilket gick underbart bra. Vi gjorde UL och fick veta att det förmodligen var en lillasyster som väntades. 




Jag gjorde tentan på företagsekonomi A kursen vilket gick över förväntan. Vilket senare resulterade i ett VG. Woop woop!!  Lärde mig också då att boken får man tydligen ha med sig. Det hade inte jag. Men ALLA andra. Januari var också en period som jag var väääldigt trött. Kanske pga graviditeten? eller?


Februari -

Vi hade vintergrill i trädgården. Otroligt nice! Gillar verkligen vår grill-plats. När det blir fint väder framöver ska vi göra om det här. Jag hoppas på det i varje fall. 


Jag sökte febrilt efter tips på vad man kunde hitta på i 40 och 50 års present. Mamma fyllde 50 år och vi firade henne dagen lång. Hade också ett fint breakdown på vår internetbank. Vi bytte bank när vi köpte huset och jag kan säga att det är rätt stor skillnad. Tråkigt nog de flesta negativt. 

Mars - 

Vi fick de första vårtecknet visade sig och vi längtade såå efter sommaren. 

Beskedet från försäkringskassan kom ang havandeskapspenningen, vilket var positivt. Jag behövde bara jobba till mitten på april. Vilket kändes otroligt skönt. Vi fortsatte med renoveringar hemma. 

April - 

Kunde vi inte hålla oss längre med sommarkänslorna. Vi åt jordgubbar och första mjukglassen för året. 

Jag fyllde år, ingen stor happening direkt. Det gör man ju som varje år. Slutade jobba ung 15-16 april. Bjöd sen ett par kollegor på lunch. Marrockanska vardagsbullar. Projekt "växasäng" gjorde jag vilket blev kanonbra och M trivdes väldigt bra i på en gång. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...