tisdag 26 juni 2012

Ibland är man mer korkad än nödvändigt

Ungefär så kände jag mig när jag insåg att det visst gick att ta lös tyget i barnvagnen för att lätt kunna slänga in det i maskinen för att tvätta det. Hur fasen har jag fått för mig att det inte skulle gå? Och varför i hela världen har jag stått och handgnuggat för att försöka få bort de fläckar som blivit? 
Det här var ju super-enkelt! 


De sitter endast fast med ett par knappar och kardborre. Eh...HALLÅ!! IQ fiskmås. Men man lär så länge man lever har jag hört. Har också hört att det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum. Får väl se det lite så - helt enkelt.  


När jag ändå var igång med re-cond'en av barnvagnen så snyggade jag till överdraget över bågen som barnet har över knät. Den var otroligt sliten, noppig och reflexbandet som suttit på den hade börjat flagna bort. Dammade av symaskinen än en gång (blir tusan oftare och oftare) och tog en tygbit ur skåpet och klädde om den. Ett ljusrosa band fick ersätta reflexen. Kanske inte snyggaste sömmarna MEN den ser betydligt bättre ut än innan. 

Före: 

Efter: 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...