torsdag 10 januari 2013

Ett av de fruktade stegen

Som förälder kommer kommer det stunder då man måste visa vägen med den stora handen. Vara konsekvent och få barnet på bästa sätt förstå den kommande delen av livet. Luddig?
Jag pratar naturligtvis om till exempel då barnet ska sluta äta nattmål, med blöja, napp osv.

Vi har ganska nyligt tagit ett av dessa kliv med lilleman. Ett av de steg som jag verkligen trodde skulle bli en vääääääldig turbulent period.

Lilleman har slutat med napp!

Helt och hållet!

Eftersom denna lilla herre har haft sina nappar som en av sina käraste ägodelar fasade jag för den här stunden. De var hans snutte. På mellandagarna så trodde han att dom var glömd hos mormor, och det ska jag säga var INTE bra! Å-nä!

På nyårsafton var det klart. Vi hade pratat med M om att donera dem till katterna på skansen. Och han pratade själv om det också. Så vi sköt i väg dom med raketerna till skansen.

Bokstavligt!

När M skulle sova så han bara:
"jag behöver ingen tutte. Jag stor kille. Titta så stor säng jag har. Nu är dom på skansen"

Sen var det bra med det! Inge problem!

Inte Alls.

Jag har fortfarande liiite svårt att förstå att det gick så bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...