söndag 31 mars 2013

Städa bort vintern aka vårstäda

Låter nästan som en klyscha med vårstädning men det har varit lite så för oss de senaste två dagarna. Både jag och mannen var spy-less på hur det såg ut hemma. Saker man haft evigheter, saker som tenderar att hamna överallt. Ja ni vet säkert hur det är. Så vi har tagit oss för att införskaffa lite nya element och förnyat lite här hemma. 

Det har inneburit en hel del tid vid symaskinen för mig. Fantastisk vad roligt. och rätt ok blev det också. Ja, för det kunde ju slutat lite hur som helst då man knappt sytt något sen högstadiet. Men jag minns både hur en raksöm och sick-sack söm ser ut :) Hade bara en smula problem med trådspänningen. Ja det såg ju helt ok ut på ovansidan och jag tyckte det gick fantastiskt bra. Tills jag vände på tyget och såg hur det såg ut på undersidan. GAH!! Panik. Tur att det bara var det som ändå skulle fållas in. 

En bild på resultatet kommer senare. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...