söndag 8 februari 2009

Helgen med Lappen och Yoga som avlutning

Hej och hå, här har det inte hänt så mycket under veckan, eller snarare har jag haft fullt upp med jobb och allt vardagligt så man har blivit lite slö att skriva till ett litet inlägg då och då. Rickard har varit sjuk i början på veckan. Tråkigt värre.


Därimot så har vi varit hos vår lille fredrika lapp i helgen och hjälp homom med huset. Va riktigt skönt att komma hemifrån en sväng. Alltid skönt med miljöombyte. Rickard och Peter la golv i två rum, riktigt fins blev det. Under tiden roade jag mig med att måla över den gräsligt gröna färgen på väggarna i hallen med vanlig vit färg. Blev riktigt schysst! Vilket lyft huset fick på en gång. Är så kul att hjälpa till när de blir så nöjda. For upp efter jobbet på fredagen och åkte hem idag. Tog den lilla genvägen över åsele (och för er som inte är så hemma i norrland så ligger åsele ett par mil innanför fredrika och umeå vid kusten så egentligen tog vi en omväg på ca 10 mil)

Vi har ju nämligen varit och kolla på en kompis åt Sonny. En liten kille på snart 11 veckor, och kritvit! (till skillnad från Sonny som är svart som natten) Som nu är tingad! Här är en litet smakprov:


Efter hemkomst och en bit mat (+ en tupplur för vissa! *ler*) så tog vi oss iväg på gymmet för att köra ett litet yoga-pass! Väldigt skönt, ska försöka köra det på söndagar. Ska bli kul att se om det blir någon förbättring i smidighet och styrka. Var grymt jobbigt i vissa ställningar, benen bara skaka och man tänker "-när får jag byta ställning?"

Men jag tror bestämt att vi ska investera i egna yoga mattor!



4 kommentarer:

  1. Men världens sötaste och goaste ulltuss! Vilket litet hjärta, pussas och kramas på honom från mig när ni hämtar honom!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya polaren! Han ser ut att vara en busig kille. Hälsa Rikard från mej och ha det bra så länge! Hälsn. Robban

    SvaraRadera
  3. Camilla: Det ska jag göra, men han vill inte riktigt mysa med en, men det ska det bli ändring på :)

    Robban: Tack så mycket! ska hälsa så mycket, han hälsar med säkerhet tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Hehe, fast jag kan ju förstå om han inte vill mysa än. Jag skulle också tycka att det vara jättejobbigt att bli attackerad av främlingar som säkert pratar i falsett med och bara vill peta på en! :-D

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...