söndag 19 juni 2011

Värme och vätska

Jag har aldrig varit bra på det här med att dricka ordentligt på dagarna. Är rent ut kass på det. Att man dessutom ammar ett spädbarn som tar en hel del vätska från en gör ju inte saken bättre. När nu sommaren är här och det är varmt och skönt (=svettas!) gör att man har mer vätskeåtgång. Men jag har hittat en liten genväg när man är helt "trött-slut-tom" på vätska -Resorb. När jag känner att jag varit riktigt dålig på att dricka och känner det här trött-tunga i huvudet, har jag tagit mig ett glas med en tablett och det hjälper. 


Men jag måste verkligen bli bättre på att dricka ordentligt. Ska prova ha framme på dagarna. 


Har ett annat tips till ammande mammor. Svårt att undvika sårig/narrighet helt och hållet. JO! Med M använde jag Bröstvårtskrämen - ok den hjälpte väl lite. Men nu provade jag Bepanthen - Grymt vad snabbt det läkte. Såg väsentlig skillnad bara över en dag. 






I've never been good at this stuff to drink enough fluids during the day. I am franklyLOUSY at it. That I also are breastfeeding a baby who takes a lot of fluid from onedoes not make things better. Now that summer is here and it's nice and warm (=sweat!) Makes you have more fluid consumption. But I have found a short cut when you are completely "tired-out-up" of liquid - Resorb. When I feel I have been really bad to drink and feel this tired-heavy in the head, I have taken a glass with a tablet and it helps.

But I really must get better at drinking properly. Will try to have arrived on the day.



Have another tip for breastfeeding mothers. Hard to avoid sore nipples completely.YES! With M, I used the nipple cream that you buy at the pharmacy - ok it helped a little. But now I tried Bepanthen - Awesome as quickly it healed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...