torsdag 8 mars 2012

Komplimanger och smicker

Min syn av mig själv har alltid varit att jag är en väldigt positiv människa. Självklart kan jag ha stunder då jag är mindre positiv. Men överlag liksom. Positiv.  


Det är just det jag vill vara också. Positiv. 

För det första blir allt så mycket lättare att tackla om man väljer att se möjligheterna istället för problemet. Ingen nyhet kanske. Men bra att bli påmind om. Jag kan. Jag vill. Jag ska. Det är ord som jag brukar tänka ibland när jag måste face:a ett problem

Det yrket jag har just nu, är en ganska bra självförtroende boost på ett sätt. Eftersom jag inte är lika stark som mina manliga kollegor (muskelstark pratar vi nu) så får jag ibland lösa saker på att lite annorlunda sätt. Detta har medfört sig att jag dels lärt mig en hel del om mig själv och dessutom lärt mig att jag klarar av saker som jag inte trodde att jag skulle fixa. 

Att man dessutom får respons på sin positivitet, det är så himla roligt. Denna vecka har jag fått höra: (sträcker på mig i stolen av förnöjsamhet!) 

"Du är då fasiken mig alltid glad!!"

"Vad smart du är, kan inte du börja jobba åt oss istället?!"

"Det är ju inte svårt att tycka bra om dig" 

"Värst var du var glad idag"

Känns bra. Mycket bra faktiskt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...