måndag 5 mars 2012

Nej-sägare i familjen

Just nu har vi en son som säger "nej" till allt man säger. Då menar jag ALLT. Börjar. Bli. 
F r u s t r e r a n d e. Jag vet ju att det här är perioder som kommer och går och förmodligen kommer bli både värre och bättre. Men dock. 


Frustrerande. 


Det är jobbigt att den minsta saken kan bli en "konflikt". Därför försöker jag "se-genom-fingrarna" på saker som kanske ibland inte ha någon större betydelse. Även om jag kanske inte gillar det han gör. Men det funkar helt enkelt inte att vara på honom om allt. Det tycker varken han eller jag är roligt. 


En annan sak vi behöver göra när det gäller vår son är rutinerna kring läggdags. Han har börjat med en dålig vana. Vilket innebär att man ska ha flera flaskor välling (fastän man kanske bara ta 2 klunkar ur den andra eller tredje). Dessutom så har han börjat göra sitt "number two" efter läggning. och då ska ni veta att han helst inte gör färdigt heller utan "nyper av dem" och delar upp dem på 2-3 blöjbyten. Praktiskt. Just det här vet jag inte riktigt hur man ska tackla. Några förslag??


Imorgon börjar dagarna med endast EN välling flaska. Se hur det går. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...