onsdag 16 februari 2011

Breakdown och urdum internetbank

Ikväll fick jag ett riktigt sånt stress-breakdown på ekonomin. Känns som att vi aldrig kommer ikapp efter de stora utgifterna vi haft. Blir galen! Jag tjänar inte dåligt och inte Rickard heller. Men varför är det alltid såhär? Varför känns det alltid som att man inte har några pengar? Svaret kanske ligger i ens omgivning till stor del, hm..jo jag vet det. Mitt breakdown startade med att jag öppnade posten och såg att en betalning inte gått igenom för att det inte funnits täckning på kontot. Nej för att det hade blivit fel konto angivet. Blir galen på vår internetbank! Den gamla jag hade skulle man inte ens kunna genomföra betalningen om det var för lite pengar på kontot man angivit. Dessutom så är vår nuvarande helt korkad på det sättet att när man gjort betalningarna och signerar så blir inte de pengarna reserverade från kontot! Hur korkat är inte det?? och för att krongla till det lite till så tar det en dag (arbetsdag) för ena girokontot att dras medan det tar två för de andra (post och bank). Är det lätt att veta hur mycket pengar man egentligen har på kortet när man ska gå och handla...nej! Saknar min gamla internetbank!! 

1 kommentar:

  1. Vill bara förklara mitt inlägg handlar om att jag ibland blir lite stressad. inte att vi har det dåligt...

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...