onsdag 2 februari 2011

Distans

Har kollat in kursutbutet för Vt. Har fyra kurser som jag är lite sugen på men vet inte om jag vill söka alla på samma gång. Två i taget får det nog bli i så fall. Ska ju orka med att göra det parallellt med att ta hand om barnen. Två av kurserna är mest för min egen nöjes skull medan två är mer för bra meriter. 

En av kurserna är något jag velat fördjupa mina kunskaper inom väldigt länge - Näringslära. Tycker att det är så otroligt intressant. Jag kan redan en hel del, men det är ju ett grymt brett ämne så det finns massor mer att lära. Det är dock en 50p kurs så den är väl inte så omfattande men det skulle ändå vara roligt. Har en del böcker av Fredrik Paulún som jag läst och tycker bra om. Tycker att han är duktig på att skriva och förklara så att man lätt förstå vad han menar och hur saker fungerar. Någon som har något annat tips på bok av en annan författare så tas det gärna emot. 





1 kommentar:

  1. Wiii, näringslära är så kul! Men kursen som jag gick via en annan skola var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Vi skulle bara läsa hela boken från pärm till pärm och skicka in väldigt tråkiga arbeten. Jag vart lite besviken. Men det är bara att hoppas att din kurs är bättre om du bestämmer dig för den. Det skiljer ju mycket mellan olika skolor och olika lärare :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...