torsdag 1 december 2011

Att ha goda grannar

Har ni bra grannar? Det kan ju vara en sak som kan vara lite nervigt när man ska flytta till ett nytt ställe. Jag menar tänk om man skulle hamna bredvid en riktigt udda typ eller någon som bråkar med allt och alla. En riktigt surgubbe/surgumma liksom. Själv tycker jag att våra grannar är kanon. På ena sidan om oss har vi ett äldre par som är riktigt trevliga och hjälpsamma. Att Ebbe dessutom är kvarterets nyfiknaste gubbe gör mig ingenting. Han är bara rolig. M gillar dom också, vill ofta hälsa på då han ser att de är ute.

Ikväll då vi har storm här hemma så blåser vår pressenning som fungerar som förråd på baksidan ner hela tiden(!!). R och hans pappa fixade det imorse och jag fixade iordning det när vi kom hem från dagis. Nu har den blåst av helt och dessutom gått sönder! Ger upp just nu då jag är själv hemma med de små och inte vet hur jag ska fästa den så att det håller. Ebbe i alla fall, var snäll nog och kom ut och ville erbjuda mig hjälp om jag behövde. Goda grannars lag liskom! Gillart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...