onsdag 21 december 2011

Slutspurt

Klapparna är framtagna och placerade under julgranen (om man nu kan kalla vår 35cm höga "gran" för det), julpyntet är sånär som på allt framtaget (det lilla vi har liksom), godis är bakat och älgsteken ligger i saltlak, ja förberedelserna är många och nu går vi in för slutspurt de sista två dagarna. 


Imorgon åker jag till fiskrökeriet för att inhandla fisken till julbordet, handla den sista klappen och städa bort det sista dammet. Och på en liten stund ska jag gå ut i köket och koka lite knäck.  Fredagen åker jag och hämtar mamma och R får vara hemma och fixa med maten. 


Vi har inte köpt några klappar till varandra, det gör inget. Eller på sätt och vis HAR vi ju faktiskt det. Vi unnade ju oss nya telefoner ganska nyss. Från jobbet har vi fått vår klapp, R kom hem med dem igår. Lite både och det där att jobba på samma ställe och få dubbletter. De året vi fick sängkläder var det kanon. Ifjol - fruktskål ja, då fick jag faktiskt något helt annat. I år gör det inget med dubblett. De var fina och vi kommer nog hitta en plats för dem. (ja, det är klart vi har öppnat dem, hello!) Men jag ska inte avslöja vad det är, har kollegor som tassar in här ibland. (nog för att jag är rätt säker på att i alla fall en av dem också öppnat sin). 





Domherren gjorde besök idag. Och snö har vi så pass att det är vitt och så. INTE lika mycket mängder som 2010 och 2009. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...