torsdag 8 december 2011

Grubbla

Händer det er också? Att man hakar upp sig på något, man vet inte varför, och man förstår som inte riktigt vad det är som "stör en". Man bara hajjar till och känner något man inte riktigt kan identifiera. Det har i alla fall hänt mig. Det handlar om en person, som jag har en del saker gemensamt med. Kanske hoppades jag på att vi skulle få bättre kontakt. Känner ibland att uppfattningen om mig inte är som jag önskar. Kanske är det inte alls som jag ibland känner. 


Förmodligen inte.

Men jag kan inte riktigt se vad (wtf) det är som gör att jag "hakat upp mig".  

Avundsjuka? 

Det är väl inte helt onaturligt, men jag har funderat på det med och jag förstår inte vad det skulle vara jag i så fall skulle vara avundsjuk på. Jag har minst allt lika bra som denna. Kanske en del saker bättre. 

Att bli omtyckt? 

Mitt förnuftiga jag säger att jag inte är illa omtyckt, men som jag skrev ibland får man en känsla av att uppfattningen om mig inte är som jag hoppats. 
Gah, kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Kanske kan jag släppa det nu?!




2 kommentarer:

  1. Jag grubblar. För ofta. T brukar fråga om man måste tänka så mycket? (Ja, jag måste!) Jag har försökt lära mig att släppa och gå vidare, men det är inte helt enkelt. Kan du inte prata med personen?

    SvaraRadera
  2. SV: Nej, jag tror att det mest är jag som får försöka acceptera det för vad det är och utgå därifrån. Personen har ju som inte gjort något, och som jag skrev och TROR, är det nog inte som jag ibland känner. Det är nog bara min osäkerhet helt enkelt! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...