söndag 28 augusti 2011

Fåfäng till kvällen

Har nu efter en tid äntligen tagit tag i mina ögonbryn till oreda. En liten (eller ganska ordentlig) plockning och färgning av brynen fick det bli efter att jag nu gått och irriterat mig över deras buskiga bleka uppsyn. Jag brukar försöka hålla efter men måste nog medge att jag är rätt dåligt på det. Jag är inte den som är totalt fåfäng och hela tiden tänker på hur jag ser ut, men lite så där små fåfäng är nog de flesta av oss. Vad jag tror åtminstone.  


Filat naglarna och smörjt (på hedelig norrländska) in mina naglar med stärkande salva har jag också passat på att göra nu när jag fått upp glöden. Vet inte vad det riktigt är med naglarna nu för tiden. De går sönder hela tiden och skivar sig värre nu än någonsin. En sidoeffekt av amningen? Kanske...


För övrigt har helgen varit rätt lugn, idag har vi verkligen bara varit hemma och små dolat. En ganska skön dag om man frågar mig. Hade planerat för en liten löprunda men när min tid fanns blåste det nästan storm ute och ALL motivation försvann. och nu har jag lite dåligt samvete mot mig själv och lovar mig själv att jag ska ta tag i den biten imorgon. Får ta tvillingvagnen och springa grusvägen bakom dagiset. Blir nog bra det.


Have now after some time finally taken hold of my eyebrows for a messA small(or quite properplucking and dyeing of eyebrows had to be after I have nowgone and annoyed me by their bushy pale countenanceI usually try to staybehind, but will probably have to admit that I am pretty bad at it. I'm not the one who is totally vain and constantly thinking about how I look, but a bit like that littlevanity is probably most of usWhat I think at least.

File my nails and lubricated (the northern honestin my nails with astrengthening ointment, I have also taken the opportunity to do now when I gotup the embersDo not know what it really is with my nails nowadays. Theybreak all the time and slice themselves worse now than everA side effect of breast-feedingMaybe ...

Moreover, the weekend has been quite calm, today we have really only been home and small jobsA pretty nice day if you ask meHad planned for a littlejogging, but when my time was it almost blew lika a storm outside and all motivation disappearedand now I have a bit guilty with myself, and promise myself that I should grab the piece tomorrow. May take twin stroller and run gravel road behind the daycare center'll Probably do it.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...