torsdag 11 augusti 2011

[Plähhhe]

... i en enda stor suck. Mellan mina sysslor idag har det verkligen varit den känslan som infunnit sig. En sorts rastlöshet, tristess men samtidigt en orkeslöshet för att göra något. En ganska frustrerande känsla. 


Ändå får jag väl tycka att jag gjort bra saker idag. Med en gräsmatta som mest likna en oslagen åker, fick det bli min syssla efter lunch. Att det pga av regn var ett tag sedan den blev klippt gjorde den inte lättarbetad och det tog betydligt längre tid än jag förväntade mig. Var bara vända i dörren och hämta M på dagis när det var färdigt. Ett yoga pass på en halvtimma tog jag mig tid i förmiddags, en maskin kläder blev tvättad och hängd och jag tog mig för, att istället för att gå runt och sucka, baka en form med kakor och bada med lille M, som inte alls ville kliva upp ur baljan. 


[Plähhhe] in one big sigh. Between my work today has it really been that feelingthat presented themselvesA sort of restlessness, boredom, yet a lack of energyto do anythingA rather frustrating feeling.

Still, I'll just have to think that I have done good things today. With a lawn thatmost resemble an uncut field, meant it was my job after lunchThat it because of the rain's been a while since it was cut was not easy to work and it took much longer than I expectedit was just turning in the doorway and pick M up at kindergarten when it was finishedA yoga class for half an hour, I took my timethis morninga machine clothes were washed and hung and I got to that instead of going around and sigh, bake a form of cakes and bathing with the little M, whodid not want climb out of the tub.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...