tisdag 29 maj 2012

Törst efter naturupplevelser

Jag vill ut i skogen. Andas gran-luft och
lyssna på fåglar, trädsus och porlande vatten. Jag vill elda och grilla korv, dricka kok-kaffe och äta goda mackor. Jag vill spänna på mig selen och gnida fingertopparna mot skravlig bergvägg. Jag vill glida fram över vattnet i en kajak och kisa mot reflektionen av solen i vattnet.

Ja allt det här törstar jag efter just nu. Jag vill ha sommar, helg och familje tid - ute i vår vackra natur.

Annars Flisan har varit på ett års kontroll och fått vaccination. Ja ett år fyller hon på söndag -fattar fortfarande inte vårt tiden tagit vägen. Mitt lilla skrot som nyss kom till världen. Hon lär sig saker hela tiden och börjar smått smaka på ord, även om det än bara bli ljud. Går gör hon inte än, men det är nog inte allt för långt borta, hon kan hon ska bara komma på det själv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...