söndag 6 maj 2012

Trädgårdsarbete

Idag har vi haft bättre väder än gårdagens regn/snö rusk. Promenaden på förmiddagen blev längre än vad det var tänkt från början då R och hans pappa bestämde att mötas på jobbet för att tvätta bilarna. Jag och svärmor gick hem med barnen under tiden. 


En riktigt "fixar-dag" blev det tillslut. Moppen är tvättad och iordningställd för försäljning. Vill du köpa? Maila mig! Hunnit påta lite i trädgården. Krattat, rensat och sånt. Inte konstigt att det är så svårt att bli av med maskrosor då rötterna är decimeterlånga.


Hann även med att baka lite. Dessvärre blev det inte speciellt lyckad. Gjorde en glutenfri lingonkaka som blev super smulig. Svårt det där med glutenfritt tycker jag. Är så väldigt olika på vad man använder för mjöl. Kasst! 


Nu puttrar älggrytan på spisen, jag läser ikapp mig på lite bloggar (hinner inte med mellan varven) och vi laddar om för en ny vecka. 
En ny behandling på mannen ska jag försöka hinna med också. Måste ha hjälp något när gårdagen var en dag på länge (månader) som han INTE tog ens en alvedon(!!!). 


Mäktigt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...