tisdag 8 mars 2011

Semeldagen - Utan semla!

Idag är det fettisdag och alla verkar ha ätit semlor. Jag har dock inte lyckats springa över ett fikabord dukat med semlor. Hörde senare av en kollega att en av våra kunder hade grymt mycket semlor, både han och en annan kollega hade varit där och smaska. Typiskt! 
Det är gott med semlor, men jag tycker att de oftast är lite för stora. Hinner bli mätt innan jag lyckas pula i mig hela. Jag lyxade till vardagen med en mums mums efter lilleman gått och lagt sig. Får väl vara mitt substitut för semla idag.





Today is Shrove Tuesday and all seem to have eaten buns. However, I have notmanaged to run across a coffee table set with rolls. I heard later from a colleague thatone of our customers had a lot of rolls, both he and another colleague had been thereand eaten. Typical!
Buns are good, but I think they usually are a little too big. I can be measured before Imanage to eat all. I everyday luxury with a "mums mums" after the little man went to bed. May well be my substitute for roll today.




2 kommentarer:

  1. Tycker också att semlorna ofta är för stora! Man man får väl offra sig ;-) Har du bara 88 dagar kvar?!! Herrejisses vad tiden går! Vad var det för BF ni fick? Kul att du hittat min nya blogg!

    SvaraRadera
  2. Bf är 4/6. Jo tiden går sååå fort!

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...