måndag 14 mars 2011

Sömnlös natt

Fick tandvärk igår kväll. Tänkte att jag tar alvedon och går och lägger mig = fixat! Eller INTE! Har nog aldrig haft sådan tandvärk någonsin, helt galet. När man sätter sig och gråter för att man nära på får panik för att inget man gör hjälper, då är det inte roligt. Jag föder hellre barn än att ha så här ont i tänderna! 


Var iaf tvungen att ringa tandläkaren när jag klivit upp för att se om de hade en tid på tisdagen. Då hade jag kunnat ta en föräldradag och samtidigt få det fixat tänkte jag. Men nej, den enda tiden de hade på hela veckan var 9.40 idag! ops! jag börjar jobba 8.30. Fick ringa jobbet och kolla om det gick bra och chefen lovade att trolla med knäna! Tacksam blev jag att jag inte behövde gå längre med denna värk. 


3 sprutor i "käkleden" (eller vad man möjligtvis kallar det) plus ett stick bredvid tanden för att få bedövningen att ta så pass att jag inte kände något i tanden. Sen börjades det. Rotfyllningen....eller ja...de har rensat ur tanden och lagt igen den provisoriskt. Men jag slipper ju denna outhärdliga smärta iaf.  






Got a toothache last night. Just thought I take a pain killer and go to bed = fixed! OrNOT! I have never had such a toothache ever, totally crazy. When you sit down andcrying because you are close to panic that nothing you do helps, then it's not much fun. I'd rather give birth to children than to have this!

I had to call the dentist when I stepped up to see if they had time on Tuesday. I hadbeen able to take a parental 'allowance day and get it fixed, I thought. But no, the onlytime they had all week was 9:40 today! ops! I start working 8:30. Had to call work and see if it was possible to implement and they promised to do magic with their knees! I was grateful that I did not have to go further with this pain.

3 injections of "the jaw" (or whatever you possibly call it) plus a stick next to the toothto get the anesthesia to take so that I do not feel any pain in the tooth. Then it began.Root canal .... or so ... they have cleaned out the tooth and fixed it temporary. But of course I do not have this unbearable pain anyway.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...