torsdag 26 juli 2012

När man är alldeles fika mojsig

Åh, all denna fika. Jag har druckit så mycket kaffe så magen känns som en ballong. Men oj vad vi haft trevligt. Vårt besök hos farmor var så där bra som jag hoppats på. Vi kom fram till att det är nog nästan precis ett år sedan vi var där sist. Ett år?!! 

Tiden går så ruskigt fort. 

Hon hade gjort tröjor till mina små hjärtan. Sånna fina "pippi-tröjor" ni vet. Vi pratade lite och som jag nästan förstått så har farmor funderingar att flytta från det lilla huset som hon bor i. Åh, vad jag önskade att jag hade ett stort kapital att köpa det. Ha det som ett sommar ställe liksom. Det är litet, mysigt och har så otroligt mycket charm. Både jag och mannen är smått kär i den lilla stugan. Jo-o-da! 

Morfar var lika svår att få tag på på byn som på telefonen. Vi åkte om varandra lite så vi tittade in hos min ena moster istället. Åkte på restaurang och sen till gubben för att neka en kopp kaffe. För då var jag så otroligt fika mätt att jag inte skulle få ner nått. Vi fick däremot en burk med hans hemrökta abborre. Så det kan tänka sig att det möjligt blir en sen kvällsmacka med abborre på. Häpp häpp! 


Nu har barnen somnat efter en för dom rätt stökig dag utan allt vad som heter rutiner. Jag och mor glor på Ernst på TV, lyssnar på "sommar i city" som hörs nerifrån stan och jag funderar skarpt på att ta mig en löprunda. Springa bort lite fika :) och imorgon...då, då blir det IKEA och Sundsvall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...