tisdag 31 juli 2012

Ge sig in i kalori-räkning

Den jag laddat hem heter just: Kaloriräknare och ser ut som en våg med fötter på

Det här med att räkna kalorier. Ja det har jag förut sett som en pers. Orka liksom, det är väl bara äta lite måttligt. Ja! Ganska enkelt -kan man tycka. MEN...Nu har jag ändå bestämt mig för att testa. För fort har man glömt den där kakan, eller glassen och hux flux har man ätit en hel mini-kjorra! 


När jag tränade som mest tidigare hade jag perioder då jag skrev upp allt jag åt. och det är ju också en bra grej då man ganska snabbt ser hur mycket man äter av vissa saker och kanske alldeles för lite av annat. Men i dessa smarta tider då man tycks ha allt i mobben så har jag hittat mig en kalori-räknar-app. Jag gillar den. Det är bara liiiite jobbigt att söka reda på alla matvaror ibland. Speciellt svårt blir det då man gjort ex. en gryta eller dyl. att uppskatta hur mycket man ätit av allt liksom. 


Men annars - 4 Tess-tummar upp! 

Jag är i ett ganska hälso-fanatiskt tänk just nu och har en del ideer som jag skulle vilja försöka sätta i process. Det kommer bli en del arbete och om jag inte är helt ute och cykla även en del övertygande av folk. Men jag skulle tycka det vore så roligt att ha en liten del med träning och hälsa att jobba med. Är jäääätte sugen på att läsa näringslära på distans för att få lite mer kött på benen vad gäller kost. Anatomi och annat sånt intressant..Oooohhh! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...