onsdag 25 juli 2012

När man är på gång igen

Då var det dags igen. Kläder, blöjer, nappar och saker ska packas. Hjälpe mig att jag kommer ihåg allt! Ja för ni som känner mig vet att det är mer regel än undantag att jag glömmer. Alltid nått. Oftast något mindre viktigt! Tack gode för det. Vi åker nämligen söderut imorgon. Jag och barnen. Eller ja, mannen också, i och för sig, men han på jobb. Vi å' andra sidan åker för att hälsa på min farmor som bor i en liten by i västernorrlands inland. Det var ett bra tag sen jag träffade farmor och det ska bli riktigt fint att ses. Jag hoppas också att morfargubben ska vara hemma så att jag kan ta en tur förbi där också.

Det blir ett par mil i bilen och dagen kommer rusa iväg och vara över snabbare än vi har tänkt. För det är ju så det brukat bli. Speciellt när man ses så sällan. Med en inplanerad trip till IKEA och Sundsvall så slaggar vi hos mamma över natten och laddar shoppingnerverna! Åh jag kommer gå runt bland allt fint, säga  oooooooo, aaaaahh och woow. Impulsköpa och sen snåla. Ja för jag brukar bli så! Först hittar jag och plockar på mig, billigt -shysst! Sen blir jag dumsnål. Onej 80kr i stället för 60kr...

Nu forstsätter jag smutta på mitt vinglas och slötitta på nått glam glam mannen slagit på. Ja i väntan på SYTYCD förståss! Woop woop.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...