måndag 27 augusti 2012

Det här med scheman

Vackra Lofoten - Norge. När får man se dig igen?


Känns just nu som att jag försöker ruta in mitt liv i scheman och listor. Arbetsschemat sätter igång snart, dagis-schema för barnen, tränings-schema, att göra lista, att handla lista och mat-schema. Fast just nu behöver jag verkligen det. Förvirrad själ som jag är, haha.  Mat-schema btw, vilken bra grej! Fatta. Ingen stress att komma på någon maträtt när man kommer hem, mindre stress i själva matlagningen, handlingen blir lättare och mer planerad. Nu gäller det bara att fortsätta :)

Men vad mycket mer man hinner och får tid till när man bara planerar ordentligt. Kan ju vara bra för en tidsoptimist som jag. 

Idag verkligen öser regnet ner. ÖSER ner. I tell ya! Den här sommaren har verkligen känns otroligt kort. Trots att jag varit ledig i elva veckor. Hösten kom nära utan förvarning och mannen läste att det förväntas frost på tisdag. FROST! Redan?? Är det bara jag som blundar och krampaktigt håller mig kvar i tanken att det ändå får vara lite sommar kvar? För visst hade det varit skönt med ett par soliga varma dagar till innan vintern kommer med sitt vita puder och kalla grader?! 

Det är jag säker på att vi får... Det gäller bara att hinna vara med och ta vara på dom. 
Nu ska jag kolla in lite utrustning till barnen, utbildning och planera veckans träning. Sen måste jag smida på min plan och ha det redo för jobbet nästa vecka. 



1 kommentar:

  1. Nämen frost och ösregn, helt galet ju. Kunde jag så skulle jag skicka dig vårt underbara sommarväder. Kramar

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...