onsdag 1 augusti 2012

Jag blir så....

I väntan på veckans SYTYCD så tittade vi på programmet "last chance to live" och jag måste säga att jag blev fruktansvärt irriterad på den här tjejens mamma. För att ni ska förstå bättre drar jag lite bakgrundsinfo. Programmet är en serie på fyra program som handlar om de fyra största personerna man gjort gastropi på och deras resan. Den här gången handlade den om en tjej som vägde hon ca 280kg. Men då kommer vi då till det här. Tjejen som vi kan kalla A vägde som 13åring 100kg (!!!) och varit överviktigt typ hela sitt liv. Hon anklagar mycket sin mamma för detta. Mamman i fråga menar att "Näe jag har inte tvingat in maten i munnen på dig." Och visst det kan ju vara sant men hon är väl ändå ansvarig för den maten som står på bordet och severas denna tjej. Sen till råga på allt det här, så sitter hon bredvid sjukhus sängen efter gastropin och gastar om att "ooh nu måste jag mala din kyckling, sen ska jag baka en sån jätte god äppelpaj, men den får du ju inte äta, så du får bara titta på hahaha"

Hur elakt är inte det liksom?

När A sen inte hade gått ner som förväntat och låg på uppvak efter operation för överflödig hud, då var hon på henne som en igel att hon måste skärpa sig liksom. Känner verkligen empati för tjejen. Snacka om noll stöd. Kanske är det lätt att sitta här på andra sidan atlanten och dömma men som de vissade det i progrsmmet blev man bara så...ja rent förbannad på den här mamman. Gah!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...