måndag 17 oktober 2011

10 fotbollar i en skokartong

Jag har smått insett att jag måste lägga mer energi på mina studier just nu. Känner mig en aning stressad nu när jag börjar repetera och det BARA är tre veckor till slutprov. Ja, det är nästan så att det känns som jag ska försöker få ner 10 fotbollar i en skokartong. Nu menar jag inte att jag har liten hjärna utan att det känns som att jag har mycket att ta in(!). Att man dessutom försöker läsa samtidigt som man konstant blir avbruten av de två små gör det INTE lättare. Det får som liknande effekt som när man försöker läsa något när man är riktigt trött och läser samma mening 6 ggr och fortfarande inte vet vad man just läst. Men det reder sig (antar jag), känner mig nog bara stressad just nu. Och därför också tar mig tid att skriva detta enormt viktiga blogginlägget!! haha. 


I have realized that I had to spend more energy on my studies right now. Feeling a little stressed out now that I begin to repeat and it's only three weeks for final exams.Yes, it's almost as if it feels like I'm going to try to get 10 soccer balls in a shoebox.Now I do not mean that I have small brains, but it feels like I have a lot to take in (!).That you also try to read while constantly gets interrupted by two small ones do not help. It may be that a similar effect as when you try to read something when you're really tired and read the same sentence 6 times and still do not know what you just readBut it sorts itself (I guess)am probably just stressed out right now. Andtherefore also take the time to write this enormously important blog post! haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...