måndag 10 oktober 2011

Förbättring

I morse hade vi flyt. Vet egentligen inte vad vi gjorde annorlunda (kanske var det duschen jag hoppade över och nu luktar spunk) men för första gången sedan öppna förmiddagen började så kom vi i tid(!). Jag menar vi var först! och inte sist som vi brukar. R följde också med och stannade en stund innan han skulle iväg på jobbet. 


Jag brukar inte normalt tillrättavisa andras barn om det inte är rent något ont mot andra barn eller någon helt otroligt fel. I dag på öppna förskolan fick jag dessvärre en liten pojke att börja gråta. Något jag har svårt för och som gör mig galen är när ett barn går an som en bulldoser och uppför sig illa mot andra barn OCH framför allt att föräldrarna inte gör något åt det hela. Jag skulle må illa om M uppförde sig så mot andra barn. Det var i alla fall en pojke som inte tyckte om när M ville leka med med likadana tåg som honom (M tog inte de som han hade utan ett par andra och satt sig bara bredvid). Den här pojken började riva och kastade dessa tåg runt sig och ett var när att landa i huvudet på både M och en annan pojke. Så jag tog tag i hans arm och sa "man får inte kasta sakerna". Han blev då otroligt förnärmad och blev ledsen. Hans mamma sa sedan åt honom också då jag berättade varför han blev ledsen. 


This morning we had flotation. Do not really know what we did differently (perhaps it was the shower I jumped over and now smells funny) but for the first time sinceopening morning started we arrived on time (!). I mean we were the first! and notlast as we usually do. R also followed and stayed for a while before he would go to work.

I do not normally reprimand other people's children if it is not pure evil againstother children or someone incredibly wrong. Today, the open pre-school, I wasunfortunately a little boy to start crying. Something I find difficult and that makesme mad is when a child is all right as a bull doses and behave badly towards other children and especially the parents do nothing about it. I would feel bad if Mbehaved as those other children. It certainly was a boy who did not like when Mwanted to play with the same train as him (M took those which he didn't had but a few others and sat down just next to him). This boy started to tear down and threwthem train around it and one was where to land in the heads of both M andanother boy. So I grabbed his arm and said "you can not throw things." He was then incredibly offended and became sad. His mother also said to him that it was wrong when I told her why he was sad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...