måndag 10 oktober 2011

Ack den som ger sig

Jag anser inte själv att jag är speciellt teknisk. Jag fixar en hel del själv, inte för att jag vet hur man gör, men för att jag testar mig fram och en hel del gånger med framgång! Igår försökte jag få in R's gamla telefonbok i hans nya telefon (jag är btw hans närmaste telefonsupport). Då skärmen på hans gamla kraschat så var det rätt omöjligt att bara kopiera över de till SIMkortet och få över dem via det. Nej jag fick ladda ner ett program för att komma åt kontakterna i telen via datorn. Sen var det ju bara att kopiera över dem till SD minneskortet -Trodde jag!! 


Nej! seru´så enkelt var det INTE! 


Hittade först inte åt vart jag kom åt minneskortet i hans nya telefon då det inte fanns någon filutforskare. När jag väl hittade vart jag kunde hämta kontakterna från minneskortet till telefonen så....ja gissa(!)...är det FEL filformat!!! 


Men ack den som ger sig! Idag, kollade jag vad det var för filformat på telefonboken jag säkerhetskopierade när R ägde en Samsung. OCH....voila! -rätt filformat! YES!!! Nu väntar jag på att han ska komma hem så jag kan dra över dem till telefonen. Och då(!!) får jag en massa pluspoäng seru´!






I do not consider myself that I am particularly technicalI can handle a lot of myself,not because I know how to dobut because I try my way and quite a few times withsuccess! Yesterday I tried to get into R's old phone book into his new phone (I ambtw his immediate telephone support). Then the screen on his old crashed, so it was quite impossible to just copy over to the SIM card and get them through that wayNo, I had to download a program to access the contacts on the phone from the PC. Then it was just to copy them to SD memory card-thought!

No! so simple, it was NOT!

At first I found not to where I came to the memory card in his new phone whenthere was no File Explorer. Once I found where I could download the contacts frommemory card to the phone .... so guess (!)... Is it wrong file format!

But oh the one who gives upTodayI checked what kind of file format on thephonebook, I backed up when R owned a SamsungAND .... voila-right format!YESNow I wait for him to come home so I can download them onto the phone.And then (!), I get a bunch plus points!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...