onsdag 7 september 2011

Banankokos muffins

Eftersom vädret var rått, blött och regnigt så tillbringade jag först förmiddagen med lilla L, Yoga och lunch. När vi hämtat M på dagis hjälptes han och jag åt med att baka muffins. Oj vilket glad kille jag fick när han fick slicka sleven jag vevat ihop smeten med. 


Han skrattar så otroligt roligt när han fått något gott. Alla som någon gång har sett humor serien som gick på ZTV (tror jag iaf eller var det MTV?) Beavis and Butthead, SÅ skrattar han. 


Anyway, muffinsen gjorde jag lite på känn. Gjorde utifrån ett grundrecept och la bara till en banan och en dl kokosflingor. men jag skulle nästan rekommendera den dubbla mängden om man vill ha mycket smak. 


Nej man tappar som suget att gå ut när det ser ut så här.


Muffins-plåt perfekt! 


Ett litet eftermiddagsfika


Because the weather was raw, wet and rainy, so I spent the first morning with littleL, yoga and lunch. When we picked up M in kindergarten, he helped me to bakemuffinsOh what happy guy I got when he got to lick the spoon, I mixed up the batter with.

He laughs so incredibly funny when he got something goodAnyone who has seen the comedy series that went on ZTV (I think anyway or was it MTV?) Beavis andButtheadhe laughed.

Anywaymuffins, I made a little on the touch. Made from a basic recipe and only added a banana and a cup coconut flakesbut I would recommend almost double the amount if you want to have much flavor.


5 kommentarer:

  1. OTROLIGT snygga kaffemuggar ni har:) Smakar kaffet extra gott i dem? Har ni fått igång Tassimon så man kan få gokaffe när man kikar förbi?? (fniss)

    SvaraRadera
  2. Hmm undra vem det kan vara? hehe. Ingen hemköpt till tassimon nej, endast espresso finns :/ Men VISST är kopparna fina! ;)

    SvaraRadera
  3. Mums..dom ser goda ut...

    SvaraRadera
  4. Du kan ju inte baka muffins och sen bara sitta och smaska på dem själva hemma. Kom förbi på jobbet och bjud oss andra.. Du har väl ändå inte så mycket bättre för dig på eftermiddagarna..

    SvaraRadera
  5. Lät som en god smakkombination på muffins!

    Trevlig helg!

    //Annelie

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...