torsdag 15 september 2011

tre och en halv

...timma spenderade jag gapandes hos tandläkaren idag. Fortsättningen på min påbörjade rotfyllning. Nog förstod jag att det skulle ta längre tid än säg en lagning av hål men inte 3,5 timma!! 


Jag är inte den som begåvats med bra tandgener. Har borstat bra och allt som man ska, men ändå haft sjukt mycket hål i tänderna. Har inte tandläkarskräck men tycker heller inte om att gå dit i "onödan". 


Det är väl ung ett års sedan jag var till tandläkaren för första gången på ca 7 år. Då hade jag redan gått med denna tand trasig i ca 1,5 år. Detta är grunden till rotfyllningen. Men jag hade inge problem med den, men efter ett tag (trodde då inte att det gått så länge) tänkte jag att "det är lika bra". De provade då laga den men det gick en månad eller två sen fick jag världen tandvärk. INTE roligt!!! Kan ärligt säga att jag hellre föder barn än att ha en sån värk! Akut tid för att påbörja rotfyllningen. Nu ett par månader senare pga av graviditet och semester så är det på G igen. Men nu är det värsta gjort! Känns skönt! 


Bilden hämtad från expressen.se




... hours I spent gaping at the dentist today. The continuation of my root canalbegan. Enough, I realized that it would take longer than say a punching of holes, but not 3.5 hours!

I'm not the one blessed with good teeth genes. Has brushed well and everything you should, but still had a very sick tooth decay. Do not have dental phobia, but do not like to go there in "unnecessary".

That's about one year ago I was at the dentist for the first time in about 7 years.Since I had already had this tooth broken in about 1.5 years. This is the basis for a root canal. But I had no problems with it , but after a while (thought not that it has gone so long) I thought that "it is just as good." They tried then fix it but after a month or two, I got the world toothache. NOT fun! Can honestly say I'd rather give birth than to have such a pain! Emergency time to begin the root canal. Now a few months later due to pregnancy and vacation, it's on the go again. But now the worst is done! Feels good!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...